ساختمان پلاسکو؛ نوستالژی شیرین، خاطره تلخ
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
ساختمان پلاسکو؛ نوستالژی شیرین، خاطره تلخ
تاریخ : جمعه 8 بهمن 1395
نویسنده : RmZiRn


 



خاطرات کودکی همیشه عزیز بوده اند، از همون بچگی تا به امروز، پارک های بسیاری تو خاطر همه ما جزء بهترین ها بودند، شهربازی و حتی پاساژهایی که از همون لحظه ورود، بویِ لباس نو عید می دادند. اما زمان همیشه هم مهربون نیست و گاهی بهترین خاطرات رو تبدیل به تلخ ترین ها میکنه. تا همین چند روز پیش، وقتی می گفتیم "ساختمان پلاسکو" کلی خاطره رنگارنگ از جلو چشممون رد می شد، آقایون یاد لباس های بچگی و شاید هم اولین کت و شلواری که خریدند می افتادند و خانم ها یاد ماهی فروشی ها و حوض طبقه پایینی پاساژ. اما امروز بعد از گذشت 6 روز از 30 دی 1395، از آتش گرفتن و فرو ریختن ساختمانی که فکر نمی کردیم اینقدر سخت و سنگین باشه، تنها سکوتی تلخ از اون همه یادگار به جا موند. قدم هایی که تو این پنجاه سال در طبقات مختلف این پاساژ برداشته شده بود و توجه نداشتن کاسبین و مسئولین به بازسازی و ایمن سازی، پلاسکو رو خسته کرده بود، تا جایی که زیر بار دود و آتش و لباس های عید خیس شده از آب، کمر خم کرد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


تلخ ترین روز سال 1395

پنج شنبه همه با این خبر بد بیدار شدیم که پلاسکو آتش گرفت، نگران بودیم و پیگیر اخبار، اما بعد از حدود 3 ساعت، هیچ کدوم فکر نمی کردیم که در گزارشی زنده و پیش روی ما، ساختمان فرو بریزه اما این اتفاق افتاد، دوربین زوم کرد روی ساختمون مهربون پلاسکو که با بی رحمی آتش نشان ها رو با خودش پایین می کشید، چشممون دنبال مامورین آتش نشانی بود، اونهایی که روی نردبون بودن یا تو ساختمون، همه رفتن، چند ثانیه گذشت، تنها غباری از دود و خاک به جا موند و خیلی زود به شکلی ناباورانه دیر شد. از همون لحظه فضاهای مجازی پر شد از ویدیوهایی که عمق فاجعه رو نشون میدادند، ناراحتی و بی تابی غیر معمول آتش نشان ها هم کاری کرد تا باورمون بشه خیلی ها تو ساختمون موندند، خیلی هایی که لباس فرم زرد رنگ به تن می کنند و قهرمان های شهرمون هستند، آتش نشان ها، حدود بیست آتش نشان.
از این لحظه به بعد ماجرا نه خاطرات بود نه ساختمون نه فکر کسبه و کارگرهای مال باخته، بلکه تنها و تنها دعا بود برای زنده موندن آتش نشان ها.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


سفید و سیاه

خیلی ها چشم از شبکه شش برنمی داشتند، خیلی ها هم قدم از قدم تو صحنه حادثه، اینکه کمی عقب تر برن، کنار برن و خیابون رو خلوت کنن تا نیروهای امداد بتونن کارشون رو با سرعت و دقت انجام بدن، حتی برای لحظه ای از ذهنشون نگذشت، فکر نکردن شاید یه عکس کمتر برای صفحه مجازی اونها بتونه زندگی انسانی رو نجات بده. تعدادی هم خودشون رو به نزدیک ترین پایگاه های اهدا خون رسوندن تا از زندگی خودشون ببخشن به آتش نشان هایی که به گردن همه ما حق دارن، حتی اگر تا به حال یکبار هم بهشون زنگ نزده باشیم.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آتش نشانی شغل نیست عشق است

ساعت ها گذشت، روزها و هنوز هم خیلی از ما نمی تونیم درک کنیم آتش نشان ها رو، انسان هایی که تو این زمونه سخت و بیرحم، وقتی همه برای نجات خودشون فرار می کنن، به قلب حادثه میرن، برای نجات جان و مال مردم. هنوز هم نمی تونیم باور کنیم که چند نفر از اونها به شهادت رسیدند، هنوز هم امیدواریم که زنده از زیر آوار بیرون بیان، هنوز هم دعا می کنیم چون این شهر خسته، به همه قهرمان هاش نیاز داره.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


فراموش نکنیم

فراموشی هم خوب و بد داره، خوبش میشه شبیه آتش نشان ها بودن، اینکه خانواده چشم انتظار خودشون رو، روزای جوونی پیش رو فراموش می کنن و تنها صدای کمک خواستن مردم رو میشنون، بدش هم میشه ما، اگر باز چهارشنبه سوری برسه و احترام شهدا و مامورین زحمت کش نیروهای امدادی رو نگه نداریم، اگر فراموش کنیم این روزهای تلخ رو. بنابراین باید فراموشکار نبود و در عوض قدرشناس بود، باید به ایمنی اهمیت داد و جز به مال و جان خودمون، به فرد سوم و وظیفه شناسی به اسم آتش نشان و خانواده اش هم فکر کرد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: , گردشگری ایران وجهان , بهداشت،درمان و آموزش پزشکی , دانستنی ها , مذهبی ومناسبتی , خبر خوان , ,
برچسب‌ها: مجله ی تصویری , تصاویر خبری , ساختمان پلاسکو تهران ,
مطالب مرتبط با این پست
» سیستم نوبت دهی اینترنتی کلینیک شیخ الریس تبریز
» تقویم امرداد ۱۳۹۳: والپیپرهایی برای صفحه دسکتاپ
» موز کاملا رسیده
» دانلود تصاویر وکتور عید فطر Eid Mubarak 02
» دانلود تصاویر وکتور عید فطر Amazing ShutterStock Eid Mubarak
» in Japan
» دلنوشته اي براي امام زمان (10)
» دلیل بسیار جالب اختراع شطرنج!
» 28 اندرز در کلام گهربار امیرالمومنین علیه السلام
» دعایی از حضرت رسول هنگام روبرو شدن با مشکل
» علاج سر درد‌هایی سینوزیتی + توصیه‌ها
» عکس های زیبا از طبیعت ژاپن
» تصاویر زیبا از ایران، طبیعت اسالم
» اینفوگرافیک : طالع بینی شکل پاهای شما
» عملکرد نمک در بدن زنان و مردان
» راه های تشخیص سلامت آلت تناسلی مردانه
» فواید آب سرد برای پوست
» عصب سنج انسان
» درختی که ۴۰ نوع میوه‌ می‌دهد+ تصویر
» برنامه درمان های گیاهی
» چرا دوشنبه عید فطر نیست؟+نقشه
» رنگین‌کمان به ام.اس دهن‌کجی می‌کند
» یـازده نکته مهم برای دوری از بیمـاری ام.اس
» ابر وقتي كه ببارد همه جا مي بارد
» والپیپر های زیبا به همراه تقویم مرداد 1393
» این کارها را در حق خودتان انجام ندهید
» درختی که 40 نوع میوه می‌دهد + عکس
» نگاهی به یک شایعه در خصوص کوه پردیس جم+ عکس
» عملیات جستجوی دو جوان غرق شده در دریاچه زریوار بعد از گذشت 22 ساعت پایان یافت.
» دشت شقایق ییلاق کرمون اسالم +تصاویر
» بهشت سوباتان+تصاویر-1
» بهشت سوباتان+تصاویر-2
» بهشت سوباتان+تصاویر-3
» تصاویر زیبا از پارک ۷ هکتاری چمارسرا رشت
» تصاویر/ زیبایی های طبیعت گیلان
» به اشتراک بگذارید
» بانک اطلاعات تمامی بیمارستان های کشور +دانلود
» اس ام اس های وداع با ماه مبارک رمضان
» آپاندیس به چه دردی می خورد؟
» مصرف استامینوفن این قسمت از بدن را از کار می اندازد
» درس هایی که تا پیش از 20 سالگی باید یاد می گرفتید
» با اصول و کلیدهای فهم زبان بدن آشنا شویم!
» این تمرینات را حتما پشت میز انجام دهید
» سواحل شهر پوستیانو در جنوب کشور ایتالیا
» عکس روستاهای کلوسه، وستگان و کاهگان شهرستان فریدونشهر
» نقش رنگین کمان در آسمان ابری فریدونشهر
» تصاویر طبیعت بهاری فریدونشهر
» از اشک گل لاله واژگون برای سیاوش تا مظلومیت آن
» این نکات مهم پزشکی را به خاطر بسپارید
» سنگ کلیه چیست، چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409